Worek bułgarski

Treningowy worek bułgarski to jedno urządzenie sportowe, które zapewni kompleksowe ćwiczenia dla Twojego ciała. Jest to zupełne przeciwieństwo worka bokserskiego, dodatkowo nie potrzebujesz do niego stojaków, a jego małe rozmiary sprawią, ze możesz zabrać ten worek ze sobą wszędzie. Został on stworzony specjalnie dla amerykańskiej kadry zapaśniczej przez bułgarskiego trenera Ivana Ivanowa. Worek nazywany inaczej kozą, można wykorzystywać wszędzie, przeprowadzając trening nie musisz wychodzić z domu.

 

Jak dobrać odpowiedni worek bułgarski?

Jest to worek do treningu całego ciała, dlatego trzeba dobrać jego wielkość i wagę do własnych możliwości siłowych i wytrzymałościowych. W tym przypadku warto sugerować się wagą swojego ciała. Przydatna będzie tutaj rozpiska:

  • do wagi 59 kg odpowiednim workiem będzie ten o wadze od 1-5 kg
  • 60-69 kg ciała- 6-8 kg worka
  • 70-85 kg 8-10 kg worek
  • 86-93 kg 11-13 kg
  • 94-99 kg 14-16 kg
  • 100 kg i więcej od 16-18 kg

 

Worek dzięki zmianie kształtu i rozkładu ciężaru w trakcie treningu świetnie wpływa na wszystkie partie mięśni. Podczas treningu muszą one pracować intensywniej, dzięki czemu spalamy więcej kalorii, a także podnosimy nasze możliwości siłowe. Sprzęt ten jest głównie wykorzystywany w zapasach, MMA oraz BJJ. Ale coraz częściej spotykany jest również na siłowniach, gdzie występuje jako element wzbogacający treningi siłowe lub zastępuje ćwiczenia z ciężarami.

Również ważnym elementem podczas doboru odpowiedniego worka bułgarskiego jest zwrócenie uwagi na materiał z jakiego został zrobiony.

Skóra naturalna jest doskonałym rozwiązaniem to tego typu przyrządów, lecz jej największą wadą jest wysoka cena, tutaj z pomocą przychodzi bardzo trwały i odporny materiał PLAWIL. Dzięki niemu będziemy mogli cieszyć się doskonałą jakością worka bułgarskiego przez długie lata.

Worki bułgarskie wykonane ze skóry jak i te wykonane z PLAWILU mają wiele zalet. Poniżej przedstawiamy parę z nich.

Zalety worków bułgarskich wykonanych ze skóry naturalnej jest:

  • duża wytrzymałość na uszkodzenia i intensywne treningi
  • przyjemna w dotyku struktura worka
  • długoletniość

 

Zalety worków bułgarskich wykonanych z PLAWILU:

  • zdecydowanie niższa cena
  • odporność na warunki atmosferyczne
  • duża wytrzymałość na uszkodzenia i odkształcenia
  • łatwość w utrzymaniu czystości.

 

Jak worek bułgarski wpływa na nasze ciało?

Trening z workiem bułgarskim wzmocni mięśnie odpowiedzialne za odpowiednią pozycję całego ciała, a także zwiększy koordynację ruchową. Co więcej, praca z tym produktem wpływa na znaczne zwiększenie wydolności organizmu i sprawności ruchowej. Regularna praca z workiem bułgarskim sprawi, że nasze ciało stanie się silniejsze, co przyda się w codziennym życiu i ustrzeże przed kontuzjami. Ponadto praca z tym workiem sprawi, że mięśnie nabiorą większej gęstości, dzięki temu również całe ciało będzie wyglądało lepiej.

Trening z workiem bułgarskim poprawia również pracę układu krążenia, a także układu oddechowego. Ponadto dzięki odpowiednim rozmiarom worka, można pozwolić sobie na trening na świeżym powietrzu, który dodatkowo poprawia funkcjonowanie naszego organizmu.

Dzięki workowi bułgarskiemu możemy jednocześnie ćwiczyć górne jak i dolne partie naszego ciała. To doskonały trening kompleksowy dla całego organizmu.

Czym wypełnić worek bułgarski?

Jak w przypadku sandbaga (worka wypełnionego piaskiem), również worek bułgarski można wypełnić piaskiem lub lekkim żwirem. Piasek podczas treningu swobodnie przemieszcza się w worku różnie rozmieszczając jego ciężar, co dobrze wpływa na pracę mięśni. Środek ciężkości worka również nigdy nie jest dokładnie w tym samym miejscu, co dodatkowo utrudnia trening i pobudza nasze mięśnie do jeszcze większego wysiłku.


Jakie ćwiczenia można wykonywać z workiem bułgarskim?

Dzięki specyficznemu kształtowi worka, jego odpowiednim rozmiarom i wypełnieniu możemy ćwiczyć wszędzie, gdzie tylko możemy. Dobrym rozwiązaniem są treningi na świeżym powietrzu. Zapewnią one doskonałe dotlenienie organizmu, poprawią samopoczucie i przy okazji osoby ćwiczące mogą złapać przyjemną opaleniznę :) Trening na zewnątrz równie dobrze wpływa na naszą kondycję psychiczną, słońce, a także piękne widoki poprawiają nastrój i sprawiają, że organizm wypełnia się dodatkową dawką endorfin.