Skakanka bokserska Ring Sport

Skakanka – przedmiot - który przez wielu uważany jest za zabawkę dla dzieci, a inni twierdzą, że ćwiczenia z tym przyrządem nic nie dają. Nic bardziej mylnego! Jest to skuteczny i idealny trening dla całego ciała, dlatego nie warto jej lekceważyć! Ten sznurek, rzemień, bądź żyłka może sprawić, że Twoje ciało zyska zupełnie nowy wygląd, a także doskonałą kondycję!

 

Skacz, a będziesz w pełni sił!

 

Skakanie na skakance to jeden z najlepszych treningów dla naszego ciała i organizmu. Podczas treningu ze skakanką pracują praktycznie wszystkie mięśnie naszego ciała, co sprawia, że nawet 30-minutowy trening może pomóc nam spalić nawet do 400 kcal! Dodatkowo, jeśli trening jest systematyczny, odbywa się co najmniej dwa razy w tygodniu, to szybko zauważymy, że nasze ciało się zmienia ;) Systematyczność treningów poprawia również wydolność naszego organizmu jak i kondycję, dodatkowo skakanie na skakance poprawia również krążenie w organizmie. Skakanie wpływa również bardzo dobrze na mięśnie, uelastycznia je i wzmacnia, przez co jesteśmy mniej narażeni na kontuzję.

 

Co daje nam systematyczny trening na skakance bokserskiej?

 

  • Poprawia naszą kondycję i wydolność organizmu
  • zwiększa szybkość i zwinność
  • wzmacnia mięśnie naszego ciała
  • poprawia sylwetkę
  • spala tkankę tłuszczową
  • poprawia wytrzymałość i skoczność

 

O czym należy pamiętać zaczynając trening ze skakanką?

 

Nie jest to tylko skakanie przez sznurek, jak myśli wielu, lub zabawa skierowana tylko do dzieci. Do treningu ze skakanką trzeba się również odpowiednio przygotować. Przede wszystkim jak przed każdym treningiem ważne jest, by rozciągnąć nasze ciało. Rozciąganie bowiem zmniejsza ryzyko kontuzji i urazów podczas treningu, a także przygotowuje nasze ciało do wysiłku. Pamiętaj o dobrym rozgrzaniu nóg, nadgarstków, ramion i kostek. Przed treningiem zrób parę przysiadów, naciągaj swoje mięśnie. Teraz, kiedy już się rozgrzałeś przyjmij odpowiednią postawę! Plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty, nogi w delikatnym ugięciu, tak samo jak łokcie. Trzymaj je blisko tułowia, dłonie odchyl na boki, cofnij barki, także żeby nie brały udziału podczas ćwiczeń. Kiedy już masz odpowiednią postawę warto zadbać o to, w jaki sposób skakać. Tutaj nie jest ważne tempo, zwiększysz je z czasem. Co ważne nie skacz na całych stopach, spowoduje to tylko ból i zniechęcenie do ćwiczeń, skacz na palcach, delikatnie dostosowując tempo do swoich predyspozycji. Pamiętaj również o tym, by podczas treningów nie obciążać nadmiernie swojego organizmu, sprawi to, że po nim będziesz odczuwał jedynie ból i brak motywacji do dalszego działania. Systematyczność jest tutaj kluczem do sukcesu!

 

Jak skakać? Techniki

 Skakanie na skakance bokserskiej wcale nie musi być nudne! Jest wiele sposobów na urozmaicenie treningu poprzez dodawanie nowych elementów czy zmianę kolejności ćwiczeń.

Wariacje, które możesz wykonywać przy pomocy skakanki bokserskiej:

 

  • Bieg w miejscu
  • krzyżowanie skakanki
  • podskoki w miejscu
  • podskoki na jednej nodze naprzemiennie
  • dwa podskoki i jeden obrót
  • podskoki z wykrokiem na boki
  • podskoki z wykrokiem w tył i przód
  • naprzemienne skakanie na nogach
  • skakanie do tyłu

 

Z czasem zwiększaj tempo, szybciej zmieniaj techniki podskoków, rób serie od 4-5 minut różnych podskoków.

 

Gdzie ćwiczyć?

 

Skakanka bokserska to fantastyczne urządzenie, dzięki któremu możesz ćwiczyć praktycznie wszędzie, w domu czy na świeżym powietrzu. Oczywiście treningi na zewnątrz są jak najbardziej wskazane, gdyż wtedy nasz organizm dotlenia się dzięki czemu pracuje zdecydowanie lepiej. Jeżeli decydujemy się na trening na łonie natury, warto zadbać o parę podstawowych rzeczy. Przede wszystkim podłoże, postaraj się by było ono lekko miękkie. Sztuczna nawierzchnia, bądź trawiaste boiska będą do tego idealnym miejscem. Dlaczego podłoże jest tak ważne? Jest to odciążenie dla Twojego ciała, skacząc na twardej powierzchni twoje mięśnie są mniej amortyzowane, przez co łatwiej o kontuzję. Miękkie podłoże zapewnia dodatkową stabilność, a Twoje mięśnie są bezpieczniejsze. Kolejną rzeczą, o której warto pamiętać jest odpowiednie obuwie. Najlepiej, jeśli są to buty sportowe ze stosunkowo fleksyjną podeszwą, dzięki nim będziesz bardzie gibki, a Twoje mięśnie nie będą się przeciążać.

 

Jaką skakankę wybrać?

Skakanka to nie tylko sznurek z dwoma rączkami, owszem jest to bardzo proste narzędzie sportowe, ale początkowo sprawne ćwiczenia na niej mogą sprawiać trudność. Dlatego warto zakupić sprzęt, który będzie dla nas odpowiedni, a także dostosuje się do naszych treningów. Bardzo istotna jest długość skakanki, jej waga, a także z czego została wykonana. Oczywiście do profesjonalnych treningów nie będzie odpowiednia plastikowa skakanka kupiona w sklepie z zabawkami, dlatego warto wybrać się po nią do sklepu sportowego bądź kupić u producenta, na przykład u nas.

Na rynku dostępne są różne skakanki wykonane z plastiku, skóry, materiału syntetycznego, ale także stworzone z żyłki. Wybór materiału zależy od ciebie, przedstawimy natomiast czym różnią się poszczególne wykonania.

 

Skakanka bokserska skórzana/rzemieniowa - używana w boksie od zarania dziejów, ceniona przez wielu zawodowych sportowców. Są one zdecydowanie cięższe od innych skakanek dostępnych na rynku. Doskonale kształtują ramiona i barki. Ich obrót jest jednak zdecydowanie dłuższy niż w przypadku skakanek wykonanych z linki.

Skakanka sznurkowa - jest to rozwiązanie doskonałe dla osób, które zaczynają dopiero swoją przygodę ze skakanką i traktują ją bardziej w celach rekreacyjnych niźli treningowych. Nie są to skakanki zbyt szybkie, jednak ich plusem jest zdecydowanie mniejszy ból podczas potencjalnego uderzenia podczas ćwiczeń.

Skakanka z linki - jest to rozwiązanie dla osób zaawansowanych, są to jedne z najszybszych skakanek dostępnych na rynku. Są również bardzo dobrze wyważone i lekkie, ich dużym minusem jest to, że podczas potencjalnego uderzenia, mogą pozostawić siniaki.

Skakanka z PCV - jest to kolejne rozwiązanie dla osób początkujących. Skakanki wykonane z tego tworzywa nie są za szybkie, co sprawia że nadają się do celów rekreacyjnych i lekkich treningów.

Skakanka bokserska metalowa - są skierowane do osób zaawansowanych, przez to że są bardzo szybkie, a do tego bardzo ostre. Podczas treningu trzeba być bardzo pewnym wszystkich ruchów ponieważ te skakanki mogą przeciąć skórę podczas uderzenia.

Segmentowe - są to skakanki zarówno dla osób zaawansowanych jak i laików. Wykonane z kulek przypominający koraliki, które zostały nawleczone na sznurek. Zapewniają one odpowiednią aerodynamikę podczas treningów.

Z obciążeniami - te skakanki są przeznaczone dla osób, które pragną ukształtować swoje ciało, ta skakanka szczególne dobrze wpływa na mięśnie klatki piersiowej i ramion.