Dlaczego warto trenować z workiem treningowym?

Zastanawiasz się nad trenowaniem sztuk walki? Przez Twoją głowę przebiegł już pomysł trenowania boksu, ale dalej się wahasz? Zacznij już dziś! :) Boks to nie mordobicie, to nie wyzwalanie agresji, to sport wywodzący się już z czasów starożytności. Jest to trening, który rozwija wszystkie partie mięśni w ciele, również wycisza umysł i sprawia, że zawodnik staje się bardziej skupiony i dokładny w tym co robi, w każdym ruchu, który wykonuje. Trenowanie boksu może zastąpić wymagający trening na siłowni, poprawia kondycje całego ciała, kształtuje sylwetkę i pozwala panować nad całym swoim ciałem, każdym ruchem jak i umysłem. Czy muszę dodawać coś więcej? :)

Dlaczego boks?

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zawodowi bokserzy, zawodnicy mma, mają tak doskonałe ciała? Ich cały organizm daje z siebie wszystko na każdych treningach, nauka siły ciosów nie pochodzi, jak można błędnie myśleć z siły dłoni i rąk, siła ciosu zaczyna się już w...nogach!

Wszystko zaczyna się od odpowiedniej postawy zawodnika, który uczy się ciosów, dobre ustawienie nóg to podstawa, następnie siła przechodzi przez biodra, a następnie przez tułów i dopiero wtedy dostaje się do rąk i nadgarstków. Całe ciało nie powinno być spięte wprost przeciwnie, mięśnie muszą być przygotowane na wysiłek, ale nie mogą być sztywne. Boks powinien wyglądać jak dobrze dopracowany taniec, każdy ruch jest następstwem poprzedniego, jest przemyślany i dobrze wymierzony. Po obrocie tułowia powinien nastąpić wyprost ręki i wymierzenie ciosu. Nogi zawodnika nie mogą stać w miejscu, ciało musi się ruszać, musi być zwinne i gibkie. Wszystko dlatego, ze ideą boksu jest prosta maksyma „Nie daj się uderzyć”, dlatego trzeba pamiętać o ciągły ruchu i obserwacji przeciwnika, jego ustawienia.

Boks to doskonały sport dla osób, które chcą intensywnego treningu, który wpłynie doskonale na ich ciało, a nie są zainteresowane standardowymi treningami na siłowni.

Poniżej przedstawiamy zestawienie podstawowych ćwiczeń, które można wykonywać podczas treningu:

• przysiady

• ćwiczenia łydek

• ćwiczenia na skakance

• wyciskanie sztangi

• podskoki z obciążeniem

• trening z łapą trenera

• treningi siłowe

• martwy ciąg z obciążeniem

• ćwiczenia z workiem treningowym

Trening bokserski dla osoby początkującej będzie bardzo wymagający, będzie wiele kontuzji, niepowodzeń, ale to właśnie dzięki nim zawodnik nabiera pokory. Wszystkie te niepowodzenia będą skutkowały nauką i lepszym przygotowaniem do późniejszych treningów. Na początku warto nauczyć się samych podstaw, by potem wiedzieć, jak dalej się rozwijać, a także jakich błędów już nie popełniać. Trening z workiem bokserskim będzie wymagał wielu godzin, samozaparcia, a także litrów potu, ale warto. Przede wszystkim cierpliwość, to dzięki niej nauczysz się więcej.

Plusy płynące z trenowania boksu:

• treningi bokserskie rozwijają ogólna kondycję ruchową i fizyczną

• poprawia refleks i spostrzegawczość

• uczy koncentracji, a także opanowania swojego ciała

• pozwala na kontrolowanie swoich słabości, a także wyeliminowanie ich z czasem

• uczy pokory do sportu, a także do każdego zawodnika

Zalety płynące z trenowania boksu

Boks to nie tyko walka, to nie tylko uderzenia, to również praca całego ciała, wiele pokory, a także ułożenie swojej kondycji psychicznej jak i opanowanie agresji. Sport ten doskonale wpływa na pracę całego ciała, a także wbrew pozorom wycisza i sprawia, że zawodnik staje się spokojniejszy i bardziej skoncentrowany na rzeczach z życia codziennego.

Boks prowadzi również do rozbudowania masy mięśniowej organizmu, zaczynając od nóg, które tworzą dla całego ciała stabilną podstawę, cały czas są w ruchu, cały czas kontrolują sytuację Dzięki mięśniom brzucha, ciosy zadawane przeciwnikowi są pewniejsze i bardziej celne, a także ich siła staje się z czasem większa.

Nie tylko ciało, ale także umysł

Dzięki zastosowaniu różnych technik walki, o których można pomyśleć po opanowaniu podstaw, zmuszamy wszystkie partie mięśni naszego ciała do jeszcze intensywniejszej pracy. Dodatkowo, treningi bokserskie wpływają również na nasz układ oddechowy, gdyż podczas treningów i ciągłego ruchu męczymy się, a co za tym idzie oddychamy szybciej, co może prowadzić w skrajnych przypadkach do hiperwentylacji, a także do tego, że zawodnik będzie miał bardzo słabą wydolność, dlatego jego walki będą bardzo krótkie :)

Spalanie tkanki tłuszczowej

Boks jest również doskonałym sposobem na spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej, godzinny intensywny trening może spalić nawet do 800 kcal, jest to bardziej wydajny trening niż zaawansowane treningi aerobowe.

Szybkość reakcji, większe skupienie

Boks to nie tylko rozbudowane mięśnie, to także walka z własnymi słabościami i własny umysłem, pokonywanie barier wydolności naszego organizmu przez coraz intensywniejsze treningi bokserskie. Boks to pokora, to przemyślenie każdego ruchu, jaki chcemy wykonać. To nie uderzanie na oślep, to również uczenie się szacunku do przeciwnika, a także do każdej sytuacji, w boksie swoje ego chowa się do kieszeni. Boks uczy panowania nad swoimi ruchami, a także szybkością każdej reakcji, wiadomo, że początki w każdej dziedzinie są ciężkie, również tutaj tak będzie ale po czasie zawodnik zauważy, że jego ciało szybciej reaguje na bodźce zewnętrze, a także jest zwinniejsze.

Jak wygląda trening bokserski?

Sesja bokserska trwa zwykłe od 1 do 1,5 godziny, po tym czasie organizm niedoświadczonego zawodnika jest już wyczerpany, wszystkie mięśnie, które do tej pory nie były używane weszły na wyższy poziom i zaczynają opadać z sił. Treningi powinny odbywać się od 2-4 razy w ciągu tygodnia, by ciało miało czas na regeneracje, ale nie wypadło z rytmu treningowego i wymagającego. Podczas treningu młodzi zawodnicy poznają nie tylko odpowiednie ciosy, ale także uczą się przewidywać każdy ruch przeciwnika, a ich podejście psychologiczne do walk zdecydowanie się zmienia.