Jak zacząć trenować boks?

Boks wydaje się być sportem niebezpiecznym, pełnym nieprzyjemnych obrażeń i kontuzji. Wielu z nas oglądało film "Rocky", w którym główny bohater trenował uderzając w zamrożone kawałki mięsa. Czy tak wygląda boks? Odpowiedź brzmi nie.

Jak zacząć trenować boks?

Dyscyplina, jaką jest boks skierowana jest do osób, niezależnie od płci, wieku i sprawności, które szukają atrakcyjnej i wymagającej aktywności fizycznej. Trening bokserski to głównie ćwiczenia, które są skuteczne przy spalaniu zbędnych kilogramów, ponieważ wykorzystują wszystkie partie ciała. Oczywiście partiami ciała, które są najbardziej wykorzystywane to barki, klatka piersiowa, a w mniejszy sposób bicepsy. Całość koordynowana jest przez mięśnie brzucha oraz mięśnie pleców. Ponadto, w czasie treningu wykorzystujemy również pracę nóg, która jest równie ważna co praca rąk. Odpowiednie kroki są na tyle istotne, że to właśnie dzięki ich odpowiedniej konfiguracji jesteśmy w stanie zadawać skuteczne ciosy, oraz szybko cofać się do obrony. Dlatego też, ważne jest, by na początku przygody z boksem dobrze przyswoić podstawy związane ze schematami kroków. Wielu początkujących popełnia błędy związane z odpowiednim poruszaniem się, dzięki czemu ich ciosy są mało skuteczne, a oni sami bardziej podatni na nadchodzące ataki. Dobrze zadany cios powinien zostać wykonany ze skrętem tułowia, tak żeby wszystko zaczynało się od nóg.

Forma treningów z workiem treningowym

Pomimo wielu schematów i metod związanych z trenowaniem boksu, najlepiej jest podchodzić do każdego zawodnika indywidualnie. Każdy z nas ma zupełnie odmienne tempo nauki, inną reakcję ciosu, uniku, siłę itp. Plan treningowy powinien równomiernie rozwijać nasze umiejętności. Jednakże najważniejsza jest kondycja. Doskonałym przykładem zawodnika o żelaznej kondycji będzie Witalij Kliczko. W jednej z jego biografii rodzice wspominali, że kiedy ten za młodu zaczął trenować boks, jego trenerzy mieli do rodziny tylko jedną prośbę, by Witalij każdego dnia o poranku biegał. Trenerzy Witalija wiedzieli, że zwiększona wydolność pozwala na wykorzystanie w kolejnych treningach większego obciążenia.